Dersin Adı | Denizsel İç Yapılar ve Malzemeler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere, temel tekne yapısı anlatılarak başta modern polimer kompozitler olmak üzere ağaç ve diğer metalik malzemeler hakkında bir tanıtım yapılacaktır. Ayrıca öğrencinin, teknenin gövde, güverte ve eklentileri gibi temel yapısal elemanları ve pervane , elektrik ve elektronik sistemler, su ve hidrolik sistemleri gibi donanımları ve bunların imalat detayları hakkında bilgi sahibi olmasına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda, çevresel yönetim ve sürüdürülebilirlik esaslarını da tasarım ve detaylandırmaya uygulama yeteneği edinecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Elementary principles of naval architecture, ship geometry and hydrostatics, concept of intact and damaged stability, ship structures and materials, resistance and powering of ship and seakeeping are included in this course. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve dersin tanıtımı Mühendiliğin temelleri, temel hesaplamalar Gemi mühendisliğinin tanımı | Hazırlık yok |
2 | Yarı genişlik planı Batok / profil planı Suhatları planı Offset tablosu Gemi formunun karakteristikleri Yüzme merkezi ve hakim merkezi kavramı Mühendislik hesaplamalarından örnekler | Eş gemi çalışması ödevi |
3 | Form eğrileri ve form katsayıları Genel değerlendirme ve problem çözümü | Hazırlık yok |
4 | Yüzen cisimlerin dengesi Yükleme koşullarına göre dengenin değişimi Enine stabilite Meyil açısının tespiti | Tekne formunun elde edilmesine ilişkin ödev |
5 | Meyil deneyi Geminin boyuna dengesinin değişimi Havuzlama | Hidrostatik hesaplamalar ödevi |
6 | Dinamik stabilite Stabilite eğrileri ve IMO kuralları | Hazırlık yok |
7 | ARA SINAV | Hazırlık yok |
8 | Stabilitenin irdelenmesi Yaralı halde denge | Çapraz eğri hesaplamaları ödevi |
9 | Genel değerledirme ve problem çözümü | Mukavemet elemanlarının boyutlandırılması ödevi |
10 | Malzeme üzerindeki yüklerin sınıflandırılması Gerilme ve gerinme Gerilme ve gerinme diyagramları ve malzeme davranışı Malzemelerin genel özelleri Tahribatsız muayene Diğer mühendislik malzemeleri | Güç kestirimi ödevi |
11 | Gemide yapısal yükler Gemi yapısı Yapısal hasar biçimleri | Ağırlık tahmini ödevi |
12 | Gemi gücü Etkin beygir gücü Pervane verimiToplam tekne direnci Toplam tekne direncinin bileşenleri | Gemi dengesine ilişkin hesaplamalar ödevi |
13 | Uskur pervanesiDiğer önemli sevk cihazları | Hazırlık yok |
14 | Dalgalar Basit harmonik hareket Gemi hareketleri Gemi hareketlerinin azaltılması yöntemleri | Maliyet tahmini ödevi |
15 | Genel değerlendirme Tasarım projelerinin sunulması | Hazırlık yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Sunulacaktır |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Harry Benford, Naval Architecture for NonNaval Architects, Society of Naval Architects and Marine Engineers, ISBN10: 0939773082, ISBN13: 9780939773084 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 81 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest